Webová stránka je základem úspěšného byznysu. Co by neměla postrádat?
Obsah
Rozjet dnes svůj velký byznys, to se zdá být poměrně riskantním odvětvím. Na druhou stranu se zde stále najdou jedinci, kteří právě po tomto prahnou. Pokud patříte mezi ně a pokud to se svým podnikáním myslíte skutečně vážně, je načase si vytvořit webovou stránku, která je kvalitním základem každého podnikání.
V současné době je možné založit si vlastní webové stránky svépomocí. Už dávno neplatí, že musíte být informačním technologem, ovládajícím nejrůznější HTML kódy a další specifika. Dnes si lze na základě internetových návodů založit vlastní reprezentativní webovou stránku, která přiláká zákazníky. Zatímco některé šablony jsou bezplatné (například mnohé šablony ve WordPress), jiné jsou za drobný roční nebo měsíční poplatek (například Solidpixels).
Ať už zvolíte jakoukoli šablonu, v každém případě by měl být web zcela v kompetenci s vaší značkou, zaměřením, případně v barvě loga. Pojďme si také zmínit, co by neměla postrádat.
Sdělení by mělo být do oka bijící
Webová stránka se předně zakládá proto, abyste přitáhli zákazníky. Čili naprostým základem je hlavní sdělení. To by nemělo být nijak zamaskované, naopak by mělo být zcela jasné na první pohled, čím se zabýváte, co ostatním nabízíte nebo co návštěvník získá návštěvou webu a případně vykonáním akce (tím se myslí nákup, kontakt nebo vyplnění formuláře).
Zmiňované zamaskované sdělení toho, co lidem nabízíte, negativně hodnotí nejen potencionální klienti, ale především internetové vyhledávače, které vás ve výsledcích vyhledávání automaticky posílají dolů.
Přinášejte odpovědi na základní otázky
Aby webová stránka skutečně přinášela zákazníky, je důležité přinést jim odpovědi na jimi pokládané otázky. Promyslete si dostatečně dobře svou prodejní psychologii, ta bude pomyslným prodejcem a bude pro vás pracovat, i když spíte. Snažte se přijít na to, jaký problém by mohl předcházet tomu, že vás zákazník osloví. Jsou to nové texty k produktům, které mají prodávat? Nebo je to zjištění, jak na efektivní prodej jimi nabízeného zboží?
Pamatujte na jednu věc – člověk se nechává rád vodit za ručičku. Proto uchopte ruku svému potencionálnímu klientovi a ukažte mu, co od vás přesně dostane. Nabuďte ho otázkami, na které jste vy tou správnou odpovědí.
Každý web by měl být správně optimalizovaný tak, aby dokázal přilákat návštěvníky. Optimalizaci webu má na starost tzv. SEO specialista, která přesně ví, co a jak upravit, aby vyhledávače upřednostnili váš web oproti konkurenci. |
Recenze fungují
I když si řada podnikatelů nezakládá na referencích, respektive je od svých klientů nebo odběratelů nesbírají, je to velká škoda. Recenze jsou totiž to, co funguje a láká. Pokud je zákazník na vážkách, první, co udělá, je, že si projedete zkušenosti ostatních. A pokud se mu jeví jako dostatečně kladné a atraktivní, rozhodne vás oslovit.
Vaše webová stránka by proto měla obsahovat reference klientů a jejich názor na vaše služby. Nebojte se zmínit čísla – ta jsou také doslova magnetem. Zmiňte, kolik lidí u vás nakoupilo nebo jak dlouhé jsou vaše zkušenosti. A přimějte je tím ke spolupráci s vámi.
Nezapomeňte na tlačítko “Call-to-action“
Jak bylo zmíněno výše, člověk potřebuje vodit za ručičku. Pokud nebude přinucen k akci, pravděpodobně to neudělá. Proto nezapomínejte na svou webovou stránku umístit tlačítko “Call-to-action“ čili tlačítko nutící člověka k akci.
V současné době je na vás, jak bude toto magické tlačítko vypadat. Může být stylově barevné, ale tím hlavním tahounem je text, který bude nosit. Vyzvěte ho jeho k jménem k akci a vepište do něj například “Chci konzultaci”, “Chci nový web” či “Chci prozradit tajemství hubnutí”.
Obecně platí, že tyto opravdu kouzelné knoflíky mají být stručné, jasné, výstižné a bezesporu i vstřícné. Také to s nimi příliš nepřehánějte, ať se vyhnete opačnému účinku.
Obsah hraje roli, ale buďte raději struční
Závěrem se dotkneme samotného obsahu webové stránky. I když je obsah to nejdůležitější pro vyhledávače, nikde není psané, že web by měl být dlouhý x normostran. Vyhledávače oceňují kvalitní obsah, nikoliv ten, který svou délkou sahá do nebes. Proto vsaďte na čitelný, přehledný a čistý text, který bude v konečném důsledku i stručný. Nikdo nechce číst dlouhé romány, navíc odpovědi na otázky pokládané klienty je dobré zodpovědět stručně, jasně s výzvou k akci. Zkuste se toho držet a hodně štěstí!