V Česku uspějí spíše tuzemské franšízy, říkají experti

Česká republika už dávno ví, co je to franchising. Sice se samozřejmě najdou ti, kterým se musí pojem vysvětlovat, ale je už možné konstatovat, že drtivá většina Čechů ví, co to franšízové podnikání je. Často je franšíza spojována s podnikatelskou příležitostí, která má jasná pravidla, říkejme tomu třeba podnikatelský manuál. Z počátku to franšízanti nemají nikdy jednoduché, jedná se totiž o investici peněz a času. Výhodou však je, že zatímco v minulosti se vybírají z pár tuzemských firem, nyní si mohou otevřít pobočku značky, kterou už moc dobře znají a která pochází ze zahraničí. Výběr tedy není zrovna rychlý a jednoduchý.

Jelikož je o franšízové podnikání jako takové velký zájem, zeptali jsme se odborníků a expertů na to, jak to vidí oni. Přece jenom je na českém trhu nachází více jak tři sta značek tuzemských i zahraničních, a tak se nabízí otázka, co Čechy láká.

Proč je lepší tuzemská franšíza?

Jedná se pouze o statistiku, která vznikla na základě dotazníkového výzkumu v ČR. Není jisté, jestli je lepší tuzemská nebo zahraniční, ale tuzemská je lépe vnímaná nejen u samotných franšízantů s licencí, ale i jejich potenciálních zájemců. Proč? Vysvětlení je jednoduché. Franšízových konceptů jsou desítky a v zahraničí i stovky, ale všechny nejsou zcela univerzální, protože pokud konkrétní byznys fungoval třeba v Německu, tak není jistota, že bude fungovat i v Česku. To je důvod, proč je lepší investovat do franšízy, která má nejen 100% českou podporu, ale také už řadu zavedených poboček po celé ČR. Navíc je zájmem mateřské společnosti, aby každá franšíza byla úspěšná, je tedy častější podpora.

Startup

O zahraniční franšízy se nezavadí ani pohledem

Experti a odborníci na franšízové podnikání to vidí jasně. Podle nich Češi nezavadí o zahraniční značky ani náhodou. Jsou spíše zastánci klasických českých značek, na čemž se jistě podílí i cena franšízových konceptů. České franšízové koncepty jsou daleko atraktivnější cenově než zahraniční, jejichž cena se klidně může vyšplhat do milionů korun.

Zájem roste hlavně o gastronomické franšízy

Zeptali jsme se také odborníků a expertů na to, o jaké franšízy z jakých oborů je podle nich největší zájem. Největší zájem podle nich roste o gastronomické franšízy, které mají velkou šanci na trhu uspět. Lidé milují jídlo a rádi si za ním přijdou, investují do něj nejvíce peněz ze své výplaty. A už jen kvůli tomuto zjištění mají Češi při výběru franšízového konceptu jasno.

Podle posledních statistik však lze říct, že Češi mají čím dál víc v lásce také franšízové koncepty ve službách. Zajímají se například o franšízu Extéria Market, která je poskytovatelem poradenství v oblasti BOZP a PO.

Daniel K.

Píšeme o zajímavých věcech v našem okolí. Na psaní ale není nic složitého. Jediné co musíte udělat, je sednout si za psací stroj a krvácet.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..