Sponzorováno

4 typy PPC reklamy – co znamenají a kdy je použít?

PPC reklama neboli Pay Per Click je efektivní způsob inzerce, ať už máte brandovou nebo výkonnostní kampaň. PPC marketing vám může vydělávat a plnit vaše cíle, ale je potřeba vědět, jaký je mechanismus fungování tohoto způsobu reklamy a také jaké existují jednotlivé její typy. Pokud nastavíte správnou strategii, buď s pomocí PPC specialisty, nebo externí marketingové nebo mediální agentury, můžete očekávat úspěch. 

 

Co to je PPC reklama

PPC reklama je založená na aukčních systémech, kde se střetává poptávka více inzerentů. Jak napovídá název, za reklamu se platí až ve chvíli požadované akce uživatele, tedy nejčastěji po kliknutí na reklamu. Znamená to, že cena PPC reklamy se neodvíjí od zobrazení, ale na základě reálného počtu uživatelů, kteří projeví o inzerovaný produkt nebo službu zájem. Můžete se setkat i s platbou za akvizici, interakci nebo zhlédnutí. 

 

Výhody PPC reklamy

Tento způsob propagace přináší řadu výhod. Těmi nejhlavnějšími jsou:

  • dosah na všechna zařízení (desktop, mobil, tablet),
  • možnost průběžné optimalizace reklamy v průběhu kampaně,
  • jednoduše měřitelné výsledky.

Velkou výhodou je také multifunkčnost PPC reklamy, což znamená, že PPC vám bude fungovat, ať už chcete zvýšit brand awareness vaší značky, nebo je vaším cílem primárně akvizice a prodej.

Tip: Přečtěte si, jak díky PPC reklamě prodávat víc.

 

Jak funguje proces nákupu a nastavení PPC reklamy

Pojďme si stručně vysvětlit v čem spočívá tvorba strategie. V první řadě je potřeba nastavit KPIs neboli klíčové ukazatele výkonnosti (Key Performance Indicators). V případě brandové kampaně to můžou být:

  • frekvence zásahu – kolik uživatelů bylo průměrně zasaženo reklamním sdělením,
  • počet shlédnutí – kolik uživatelů reklamu shlédlo v poměru ceny za jedno shlédnutí.

V případě výkonnostní kampaně můžete měřit například:

  • konverze – počet uživatelů, kteří provedli akci,
  • počet kliknutí – na kolik vyjde jedno kliknutí a kolik uživatelů ho reálně provedlo.

Měření a optimalizace kampaní by měla probíhat zhruba po jednom týdnu od spuštění. Na základě výsledků je možné přesouvat rozpočet a měnit jednotlivá klíčová slova, cílové skupiny, formáty, kreativu nebo zvolené typy PPC reklam.

Data z PPC reklamy

Typy PPC reklamy

Reklama ve vyhledávání

Jedná se o textovou propagaci na stránce s výsledky vyhledávání, nejčastěji na Google nebo Seznamu. Zobrazuje se na základě shody klíčových slov a hledaného dotazu a platí se za kliknutí. Pokud chcete nastavit textovou reklamu na Google, použijte nástroj Google Ads. V případě, že chcete PPC reklamu na Seznamu a jeho příbuzných webech, nastavíte ji pomocí Skliku. Reklama ve vyhledávání se hodí, pokud už máte vybudovaný brand a jde vám hlavně o konverze.

Obsahová reklama

Reklama v obsahové síti je nejčastěji formou bannerů, brandingu nebo responzivní reklamy umístěné na různých webových platformách. Může mít různé umístění a nabízí široké možnosti zacílení na konkrétní webové stránky nebo cílení podle:

  • zájmů uživatelů,
  • geografie,
  • demografie.

Obsahová reklama je vizibilní, takže se hodí v případě, že chcete, aby váš brand byl hodně vidět. Pokud máte kromě image a budování značky i výkonnostní cíle, reklama v obsahové síti je také správnou volbou.

Reklama na sociálních sítích

Reklamy na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, Twitteru a Pinterestu mají mnoho podob, ať už statickou, nebo pohybovou. Většina sociálních sítí umožňuje umístění obrázku i videa. Největší výhodou tohoto typu PPC reklamy je přesné cílení podle toho, co uživatel o sobě řekne, na co reaguje a co na sítích sleduje. Reklama na sociálních sítích je vhodná pro budování image značky, ale i pokud vám jde o konverze. Používá se taky v případě retargetingu, kdy síť znovu nabídne uživateli produkt, na který už v minulosti kliknul.

Video reklama

Video se řadí mezi samostatný typ PPC reklamy a ukazuje se, že je pro uživatele čím dál tím atraktivnější. Podle aktuálních statistik více jak 85 % firem využívá v rámci svých kampaní právě video reklamu. Lidé dávají přednost místo čtení video formátu, ideálně otitulkovaném. Videa jde umístit například na Seznam a přidružené weby pomocí Skliku nebo na Youtube. Rozlišujeme několik druhů video reklam podle toho, jakou mají stopáž, jestli jsou umístěné uprostřed, na začátek nebo na konec streamu a jestli jdou přeskočit, nebo ne. Hodí se spíše pro výkonností kampaně.

 

Vyberte správný typ PPC reklamy

Jak bylo řečeno, existuje opravdu široká škála formátů a typů PPC reklamy. PPC specialista sleduje víc faktorů naráz a snaží se najít tu nejlepší možnou cestu. Do PPC reklamy se rozhodně vyplatí investovat, když víte, na jakém „hracím poli“ se pohybujete.

5/5 - (1 vote)

Zaujmi.cz

Píšeme o zajímavých věcech v našem okolí. Na psaní ale není nic složitého. Jediné co musíte udělat, je sednout si za psací stroj a krvácet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..