Analyzujte kvalitu obsahu vašich webových stránek. Pomůže vám s tím Google Analytics
Obsah
Kvalitu obsahu na vašem webu můžete jednoduše analyzovat. Vycházet přitom můžete z chování návštěvníků jednotlivých stránek, o nichž vám poskytne informace Google Analytics.
Kvalitní obsah prodá vaše výrobky a služby
Obsahu na vašem webu se vyplatí věnovat dostatečné množství času. Je to totiž právě on, kdo prodá vaše výrobky a služby. Kvalitní obsah je přitom takový, který je užitečný a relevantní pro vaši cílovou skupinu.
Jak ale zjistit, zda je obsah webu opravdu zajímavý pro vaše zákazníky? Pomůže vám s tím Google Analytics.
TIP: Nechce se vám ztrácet čas tvorbou webových stránek na vlastní pěst? Obraťte se na profesionály.
Jaké metriky jsou rozhodující?
Při analýze obsahu je potřeba zaměřit se na několik metrik. V prvé řadě se jedná o průměrnou dobu strávenou na stránce. Další důležitou metrikou je procento odchodů, které značí, pro jaké procento návštěvníků dané stránky se jednalo o stránku poslední. Třetí důležitou metrikou je poté míra okamžitého opuštění.
Stránka s rozcestníkem
Mezi rozcestníky patří takové stránky webu, které si kladou za cíl návštěvníka rychle přesunout k obsahu, který hledá.
Průměrnou dobu strávenou na stránce zde proto očekáváme spíše kratší. Pokud je větší, může to značit, že je pro návštěvníka obtížné se zorientovat. Zároveň bychom zde měli vidět minimální procento odchodů.
Jednotlivé stránky s produkty a službami
Cíl těchto stránek je v prvé řadě prodejní. Návštěvník by si zde měl přečíst, jaký mu z vašeho zboží nebo služeb plyne přínos, a jaké parametry jednotlivé výrobky či služby mají. Průměrná doba strávená na stránce by proto v tomto případě měla odpovídat času, který je potřebný k přečtení obsahu. Procento odchodů by zde rovněž mělo být co nejmenší.
Stránka s košíkem a pokladnou
Pokud máte internetový obchod, vaši zákazníci si typicky na stránce s košíkem kontrolují vybrané zboží. Následně zadávají osobní informace a vybírají si způsob platby a dopravy. Vysoké procento odchodů zde přitom může mít několik důvodů. Buď zákazníka nabídka dopravy či její cena odradí. Nebo jej odradí nabídka platebních metod nebo jejich cena. Nebo zákazníka nutíte do registrace, aby mohl nákup uskutečnit. Nebo po něm vyžadujete informace, které vám z nějakého důvodu poskytnout nechce.
Jakmile jednotlivé informace z Google Analytics vyčtete, věnujte pozornost tomu, abyste na základě toho obsah aktualizovali.
Více informací ze světa online marketingu a webdesignu najdete na www.mdwebdesign.cz.