Sponzorováno

Jak efektivně zorganizovat prodejní a skladovací prostory

Správné rozložení prodejních a skladových prostor není jen výzvou pro provozovatele obchodů, ale v prvním případě taktéž pro uspokojení potřeb zákazníků. Zajištění přehlednosti a snadné orientace na prodejní ploše, byť malého obchodu, je zásadní pro pohodlný nákupní zážitek. Na co se tedy při reorganizaci prodejní plochy zaměřit?

Přehledný layout a jasné produktové označení

Začněte s intuitivním rozvržením prodejních prostor, které umožní zákazníkům snadno najít to, co hledají. Nejlepší cestou je jednoduchý navigační systém a přehledná velkoplošná označení, která budou viditelná přes několik dalších uliček či regálů. Vytvořte jasně označené oblasti pro různé kategorie produktů, například oddělení elektroinstalací, nářadí, elektroniky atd. Zákazníci by měli být schopni rychle identifikovat, kde se nachází jejich hledané zboží a v neposlední řadě by každý obchodník měl zajistit, aby se k němu pohodlně dostali.

Přístupnost produktů

V praxi je tedy nutné všechny průchody mezi regály nechat dostatečně široké pro pohodlný pohyb zákazníků, včetně těch s kočárky nebo vozíky.

Přístupnost produktů a jejich vizualizace

Umístěte populární nebo často hledané produkty na snadno dostupná místa v blízkosti vstupu. Produkty s nižším obratem mohou být umístěny na vyšších nebo nižších policích, ale stále v rámci zřetelného systému označení. Nezapomínejte ani na bezpečnost. Těžší předměty umístěte na police při zemi a ujistěte se, že jejich nosnost pojme dlouhodobé zatížení vystavenými produkty. V tomto ohledu nejlépe poslouží kovový nábytek, jehož stabilita i nosnost každé police je častokrát ve vyšších desítkách kilogramů.

Nebojte se při zákaznické cestě obchodem využít veškeré volné místo k upoutání pozornosti. Využijte atraktivní výklady nebo návrhy realizací či možnost prezentací na obrazovkách. V době virtuální reality a 3D návrhů je potřeba zaujmout zákazníka různými praktickými vychytávkami, které co nejrealističtěji vykreslí vaše produkty v tom nejlepším světle a ideálně tak, jak pomohou potenciálním kupujícím v jejich běžném životě.

Co ale platí i v uspěchané době je to, že zákazníci stále nejvíce oceňují možnost vidět a vyzkoušet si produkty před nákupem. Proto mějte vždy všechny alternativy pro daný produkt (barevné varianty, upravené modely) alespoň v minimálním počtu po ruce. Vše na prodejní ploše být nemusí a častokrát ani nemůže, nicméně zásuvkovou skříň ve skladu byste rozhodně prázdnou nechávat neměli. Všechny alternativní produkty můžete šikovně seřadit do jednotlivých zásuvek a během okamžiku je nabídnout poptávajícímu zákazníkovi.

Skladovací prostory

Zákaznický servis dělá zázraky

V případě potravinových řetězců se rozmáhá trend samoobslužných pokladen, ale u specializovaných prodejen je lidský prvek stále nedocenitelnou hodnotou. Mějte proto vždy k dispozici dostatečný počet zaměstnanců, kteří jsou ochotni pomoci zákazníkům s nalezením produktů nebo poskytnutím odpovědi na jejich otázky. Skrze obsluhu získáte také užitečnou zpětnou vazbu ohledně zákaznického zážitku z nákupu.

Na jejím základě tak budete moci lépe a flexibilně reagovat na potřeby své cílové skupiny. Tím návštěvníkům obchodu dáte najevo svůj zájem a vytvoříte si skutečně loajálního klienta, který se bude rád vracet.

5/5 - (2 votes)

Zaujmi.cz

Píšeme o zajímavých věcech v našem okolí. Na psaní ale není nic složitého. Jediné co musíte udělat, je sednout si za psací stroj a krvácet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..