Češi tloustnou velmi rychle

Mezi klienty výživových poradců je podle studií 50 % a žen, 30% mužů a 20 % dětí. Když zhubne žena, většinou přivede manžela a nakonec i děti. Problém je v rodině. 

 

Proč Češi tolik tloustnou  

 

Lidé se dříve více hýbali, měli více fyzické práce i koníčků. Dnes sedíme u počítačů a žijeme pasivně. Při sedavém zaměstnání nám chybí přirozený pohyb. Navíc dříve nebylo jídlo tak dostupné jako dnes. O víkendech byly obchody zavřené a moučník se pekl jen o víkendu. Dnes je jídlo doslova všude. Ulice lemují restaurace, kavárny a hladová okénka. 

 

Jíme, protože to všechno krásně voní a dostáváme na to chuť, což si pleteme s pocitem hladu. Jíst se má až ve chvíli mírného pocitu.  

Práce na počítači

Víme, ale tloustneme dál 

 

Děti i dospělí jsou ovlivněni reklamou, často mají špatné příklady z rodin. Mají za běžné denně spořádat pytlík brambůrek a k tomu litr koly. Navíc se děti i dospělí málo pohybují a trpí nákupní slepotou. Nejkvalitnější výrobky bývají umístěny dole nebo úplně nahoře v regálu. V úrovni očí je jen zboží z reklam. Potraviny jsou plné cukru a tuků, ale i chemických látek. Důležité je složení, které je třeba číst. 

 

Tloustneme i v létě 

 

Možná si myslíte, že se obalujeme tukem jen v zimě. Jenže dlouhé dny, kdy večer grilujeme a popíjíme pivo, na dovolené to máme all inclusive, takže chceme ochutnat a sníst všechno. Nejvíce obsazené jsou podzimní redukční kurzy, následují novoroční a nakonec jarní. Po dovolené lidé stoupnou na váhu a jdou do mdlob. 

 

V novoročním kurzu si plní předsevzetí, v jarním hubnou do plavek. Ve skupině se dokáží motivovat a obdrží individuální jídelníček. Naučí se vařit z čerstvých surovin. 

Grilování v létě

Jaké jsou rady?  

 

Když využijete asistované nákupy, jídelníček je sestaven podle obchodu, ve kterém nakupujete. Každý řetězec má jiný sortiment. S jídelníčkem ušetříte a zhubnete. Nenakupujete pochutiny, nenosíte je domů a nesníte. Když vás večer honí mlsná, dejte si Cottage, nízkotučný tvaroh, mozzarellu, zavináče, kyselé zelí, nebo vejce s kyselou okurkou. Kyselá chuť totiž neutralizuje všechny další chutě. Po sladkém je chuť na slané, po slaném na sladké.  

 

Na co si dát pozor 

 

Po sportu hodně lidí více jí. Pokud chcete zhubnout, není to potřeba. Podle mnoha odborníků 90 % úspěchu tkví ve správném stravování a 10 % v pohybu, i když je také velmi důležitý, zejména ten přirozený, kterého máme málo. Pokud vám chybí ve stravě nejvíce pečivo a chcete omezit sacharidy, zkuste proteinový chléb. Má 30 g bílkovin a 7 g sacharidů. Normální chleba obsahuje přibližně 50 g sacharidů.

Zaujmi.cz

Píšeme o zajímavých věcech v našem okolí. Na psaní ale není nic složitého. Jediné co musíte udělat, je sednout si za psací stroj a krvácet.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..