Falešná lákadla realitek

Na realitním trhu v současnosti působí již dosti velké množství zprostředkovatelů. Ne každý z nich ale patří k těm kvalitním. Irelevantní nabídky a sliby, které zákazníka lákají, pouze aby uspěli v konkurenčním boji. Na jaké nejčastěji? A jak zjistíte, že jde o neseriózní jednání? Kteří makléři a realitky jsou naopak ty, na které se můžete spolehnout, a jejich hlavním zájmem jsou spokojení klienti?

Jaká falešná lákadla nejčastěji používají realitní kanceláře a makléři?

  1. Naše provize jsou nejnižší

Je pravda, že většina lidí vstupujících na realitní trh nechce platit příliš vysoké provize. Ale co za takovou nízkou provizi vlastně získáte? Často služby takového zprostředkovatele nejsou kompletní, a buď si musíte velkou část zajistit sami na své náklady, nebo si je extra doplatit. Takže nakonec vás to stojí víc, než u realitky, která si sice řekne třeba o procento více, ale zajistí v podstatě vše za vás. Navíc je otázkou, za jakou cenu jsou schopni nemovitost prodat. Někdy je výhodnější zaplatit o něco vyšší provizi, protože nemovitost je prodána za vyšší cenu a čistý zisk z prodeje nakonec vyjde lépe než u podřadného zprostředkovatele, který si řekne o menší odměnu, ale nemovitost prodá v podstatě pod cenou. Takže si vždy, než začnete s někým spolupracovat, prověřte, co vše zahrnuje odměna zprostředkovatele a za jakou sumu navrhuje nemovitost prodat.

  1. Prodáme vaši nemovitost nejrychleji

Tento slib je často podložen nějakou ukázkou jimi nejrychleji prodaných nemovitostí. Dle statistik je průměrná doba prodeje nemovitosti 5 měsíců. Pokud tedy prodali například 3 nemovitosti do měsíce, kolik jiných nemovitostí muselo o to déle čekat na svůj prodej a jak dlouho? Nebo pokud prodávají většinu nemovitostí tak rychle, tak za jakou hodnotu? Často toho docílí skutečně jedině tím, že prodejní cena je nižší, než by mohla. Proto se před uzavřením spolupráce zajímejte také o to, za jaké ceny jsou daným zprostředkovatelem nemovitosti prodávány a jaká je u nich průměrná doba prodeje všech nemovitostí. Nenechte se obalamutit jen pár líbivými příklady.

Prodáme vaši nemovitost nejrychleji

  1. Máme pobočky po celé republice

Tento tahák na lidi je v podstatě bezpředmětný, pokud zrovna nechcete koupit nebo prodat více nemovitostí ve více krajích. Každého přece zajímá, jak je realitní kancelář nebo makléř úspěšný v lokalitě, která se ho týká a ne, jakých úchvatných čísel prodejů dosahuje celorepublikově. Zpravidla je lepší obrátit se na specialistu v dané oblasti. Ten se v daném místě vyzná. Ví, jaké ceny jsou reálné a poradí si často i s hůře prodejnými nemovitostmi. Zjistěte si tedy nejdříve, jak se daří zprostředkovateli v té oblasti, kde chcete nemovitost koupit či prodat. Pátrejte i po tom, jakou má realitní kancelář u místních pověst. Nejhůře se hledají místní specialisté ve velkých městech, především pak v Praze. Ale i tam lze spolehlivou lokální realitku nalézt.

  1. Nejsme plátci DPH

Je možná hezké ušetřit na dani z přidané hodnoty, kterou v takovém případně nehradíte, protože cena bez DPH je koncová. Hlavní otázkou ale je, jak toho zprostředkovatel dosáhl? Plátcem DPH se, zjednodušeně řečeno, stává ten, kdo se buď sám jakožto plátce registruje, nebo automaticky ten, kdo přesáhl za rok obrat 1 milion korun. Pokud tedy není zprostředkovatel plátcem DPH, pak buď teprve začíná, nebo není asi moc úspěšný. Vyplatí se vám tedy vůbec taková spolupráce?

Tato lákadla, jak vidíte, nejsou tedy vlastně ani tak hezkými sliby, jak by se na první pohled mohlo zdát. Naopak spíše vypovídají o opaku, tedy o ne zcela velké serióznosti nebo dokonce o určité neschopnosti zprostředkovatele. Pokud tedy hledáte spolehlivého partnera v oboru realit, pak se nenechte zlákat honosně znějícími sliby, ale prověřujte si, co je na nich pravdou, co za nimi stojí, jaké jsou zkušenosti a pověst zprostředkovatele, jaké služby poskytuje, jaké je jeho jednání a vše další, co budete při spolupráci potřebovat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..